nedjelja, 12. studenoga 2017.

Pobožni katolici to obavljaju na ovaj način

Prošli tjedan na Dušni dan, većina hrvatskih svećenika ipak se sjetila podsjetiti vjernike na mogućnost dobivanja potpunog oprosta za duše u čistilištu. To je dobar pokazatelj da, unatoč svemu, većina naših svećenika još uvijek nosi negdje u dubini srca pravi katolički osjećaj. Barem što se tiče ovog pitanja, možemo reći da je svima srce na pravom mjestu.

Dobre namjere su tu, ali je problem u nedostatku znanja o praktičnoj primjeni - i to jednako na strani svećenika i običnih vjernika.

Nadam se da se hrvatski katolici još uvijek sjećaju kako su njihovi preci koristili ovu veliku milost.


Iz molitvenika Kruh nebeski, Zagreb 1941., str. 144.



I da još jednom ponovimo što taj molitvenik podrazumijeva pod nakanom pape
(u općim odredbama na početku, t. 6.)...



Broj komentara: 5:

  1. Učite, ljudi! Učite!
    Mnogo je svećenika koji imaju "dobre namjere", ali jednostavno nemaju znanje, jer danas na KBF-u vlada modernizam - i tamo dobiju krivu formaciju.
    Zar je onda neobično što neki vjernici misle da je dovoljno samo doći na groblje i upaliti svijeću?

    OdgovoriIzbriši
  2. Treba svakako naglasiti da gore navedena disciplina nije vazeca iako je zanimljiva kao povijesna cinjenica.


    24. § 1. A plenary indulgence can be acquired once only in the course of a day.

    30. The norms regarding plenary indulgences, particularly the one stated above in Norm 24, 1, apply also to what up to now have been customarily called "toties quoties" ["as often as"] plenary indulgences.

    https://www.basilica.ca/documents/2016/10/Sacred%20Apostolic%20Penitentiary-The%20Enchiridion%20of%20Indulgences.pdf


    N. 6. Indulgentia plenaria semel tantum in die acquiri potest, salvo praescripto N. 18 pro constitutis « in articulo mortis ».

    N. 19. Normae de indulgentiis plenariis editae, praesertim ea quae in N. 6 recensetur, applicantur etiam indulgentiis plenariis, quae « toties quoties » iisque adhuc appellari consueverunt.

    http://www.vatican.va/roman_curia/tribunals/apost_penit/documents/rc_trib_appen_doc_20020826_enchiridion-indulgentiarum_lt.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jasno. Pisao sam već o postkoncilskim promjenama u disciplini oprosta.

      Kao svojevrsna zamjena za nekadašnji "toties quoties", po novim je pravilima određeno da se potpuni oprost za duše u čistilištu može dobiti svaki dan od 1. do 8. studenoga (svaki dan po jedan potpuni oprost - dakle, ukupno 8 potpunih oprosta za duše pokojnih).
      Ali, koliko današnjih vjernika to koristi? Gotovo nitko!

      Bilo bi bolje da su ostala na snazi stara pravila, jer bi tada vjernik mogao u jednom danu obaviti ono za što mu je danas potrebno osam dana.

      Izbriši
  3. Za izvršenje uvjeta koji su ovdje navedeni potrebna je crkva izgrađena na tradicionalni način. Ne možete to obaviti u modernim crkvama izgrađenima nakon Drugoga vatikanskog sabora, u kojima uopće nema glavnog oltara i pobočnih oltara, kao što nema ni pobočnih izlaza. Prema tome, vjernici koji žive u "modernim župama" su faktički onemogućeni da to učine na običajni način.

    OdgovoriIzbriši
  4. Hrvatski svećenici se barem sjete ponekad progovoriti o potpunom oprostu za duše u čistilištu, dok se recimo njemački svećenici toga nisu sjetili, jer su bili previše zauzeti slavljenjem Lutherovog otpada i krivovjerja (a taj Lutherov otpad upravo i jest počeo pobunom protiv nauka o oprostima).

    OdgovoriIzbriši