Rado se sjećamo naših junaka i mučenika koji su ustrajno sve do smrti svjedočili katoličku vjeru. Njihova su imena zauvijek zapisana u narodnima pjesmama i lokalnim martirologijima.
Ali što je s onim našim drugim sunarodnjacima, koji nisu pokazivali takvu ustrajnost?
Što je s poturicama i ostalim otpadnicima?
Iz proučavanja otpada pojedinih svećenika možete ponekad više naučiti, nego iz života mučenika.
Naime, otpadnici su daleko sličniji prosječnoj (statističkoj) većini ljudi, nego mučenici (koji su najčešće izuzetni pojedinci).
Ljudi su većinom vrlo nestalni, bez čvrstih uvjerenja, i povode se za svim vjetrovima.
Čovjek lako padne. Vrlo, vrlo lako.
Nitko se ne bi trebao pouzdavati u sebe i umišljati si da je hrabar, ili umišljati si da će baš on ustrajati do kraja.
Trebamo moliti za dar ustrajnosti u vjeri.
Kad čitamo o otpadnicima i njihovom nesretnom udesu, dolazi nam u sjećanje ozbiljno upozorenje sv. Pavla:
"Oni su zbog nevjere odlomljeni, a ti po vjeri stojiš. Ne uznosi se, nego strahuj! Jer ako Bog ne poštedje prirodnih grana, ni tebe neće poštedjeti. Promotri dakle dobrotu i strogost Božju: strogost na palima, a dobrotu Božju na sebi ako ostaneš u toj dobroti, inače ćeš i ti biti odsječen." (Rim 11, 20-22)
Imajte, dakle, te riječi na umu kad razmišljate o "palima".
Turci su tijekom 16. stoljeća osvojili, između ostalih naših krajeva, i velik dio Podravine.
Neki od slabijih ljudi odmah su prešli na muhamedanstvo, a među klerom se postupno počeo širiti kalvinizam, koji je prodirao iz susjedne Mađarske.
Turci su inače podržavali širenje kalvinizma po Mađarskoj, isto kao što su na središnjem balkanskom području podržavali širenje istočnog raskolništva, na štetu katoličanstva. Posljedice se osjećaju i danas.
I danas u istočnoj Mađarskoj (na prostorima koji su u 16. i 17. stoljeću bili pod turskom vlašću) prevladava kalvinističko krivovjerje. Dok je zapadni dio Mađarske (koji nikada nije bio pod turskom okupacijom) čisto katolički.
Što se tiče situacije u Podravini, prenosim par stranica iz knjige Radoslava Lopašića Dva hrvatska junaka Marko Mesić i Luka Ibrišimović, koju je objavila Matica hrvatska 1888.godine (LINK)
Pa i za današnje novusordo-svećenike bi se moglo reći da služe "po kalvinski".
OdgovoriIzbrišiNovus Ordo je sastavljem pod utjecajem kalvinizma. Bugnini je surađivao s kalvinistima kad ga je pisao.
Meni je ovdje najzanimljivije što taj svećenik Vidoc svjedoči o velikoj milosti koja dolazi iz tradicionalne mise.
OdgovoriIzbrišiReakcija ljudi koji su nakon sto godina dočekali povratak prave sv. mise:
"Bog vsemogući z jednim mojim med njih došestkom takovu iskru Duha Svetoga je sam u srca vrgal i postavil, da su pri meše, kotera im se od sto let (kako su oni sami povedali) u Vaški sv. Martina nije služila, i na prodečtvu skoro svi zaplakali i podvezali su mi se, da se nigdar neće drugomu, nego koteri bude prave rimske vere, pravo posvećenu popu spovedati."
Dobro se pitati koga je danas više otpadnika koji priželjkuju bajku od života i ne pronalaze Istinu jer se boje, godi im više ići linijom manjeg otpora ili iz skrupula raznih ili ima više pravovjernih, onih koji traže istinu svim srcem i kad ju nađu ne oglušuju se o nju već su spremni sve prodati i učiti o vjerskim istinama i živjeti ih te dati sve od sebe da bi ta Istina zaživjela i kod drugih...Nažalost, jedna osoba iz crkve ( a vjerujem da ih ima puno više ) me pitala neki dan, a što su to vjerske istine... Je li to privatna objava i da u svemu trebamo slušati papu? Samo sam se dobro nasmijala jer pokazalo se današnje stanje crkve makar je pitala u neznanju, a iskreno. Da, dobro bi bilo pitati mnoge svećenike što su to vjerske istine i kako ih žive te prenose dalje... Mislim da bi mnogi pali na ispitu :-)Privatne objave i vjerske istine nemaju veze jedno sa drugim, a to da u svemu treba slušati papu čak i na ranijim godinama (ne znam kako je u novije vrijeme)ne uče ni na KBF-u.... Onaj tko živi katoličku vjeru u pravom smislu zna što su vjerske istine, koje su i da smo papi dužni posluh samo u tom području, a ako ide kontra odbiti posluh je krepost. :-)
OdgovoriIzbrišiPiše u tekstu:
OdgovoriIzbriši"Ljudi su većinom vrlo nestalni, bez čvrstih uvjerenja, i povode se za svim vjetrovima.
Čovjek lako padne. Vrlo, vrlo lako."
Kad govorimo o padu, nije u pitanju samo ljudska slabost, već i zloća i pokvarenost.
Dakle, kod pada u grijeh, a pogotovo kod otpada od prave vjere, dolazi do izražaja čovjekova slabost, ali još više, čovjekova pokvarenost i zloća.
A što su čovjekova pokvarenost i zloća nego slabost. Robelar
OdgovoriIzbriši