srijeda, 28. rujna 2016.

Kontinuitet nauka

Postoji li kontinuitet crkvenog nauka od vremena prije i poslije "reformskih zahvata" iz zadnjih 50-tak godina?
Mislim ovdje na praktični nauk: dakle, na nauk koji se u praksi prenosi vjernicima.
To se može testirati na cijelom nizu različitih pitanja.
Mi ćemo danas odabrati kao temu: četiri grijeha koji vapiju u nebo.
Pa neka svatko od vas razmisli što su ga o tome naučili na vjeronauku, i to usporedi s onim što o toj temi kažu stari katolički katekizmi.
Da vam olakšam posao, stavio sam ovdje pouku o tom pitanju iz najstarijih pučkih katekizama (katekizam sv. Roberta Bellarmina i katekizam sv. Petra Kanizija - 16. st.), te iz tri stara hrvatska katekizma - tako da budu obuhvaćena i 18., 19. i 20. st. 




Katekizam sv. Roberta Bellarmina (izvorno napisan 1597. god)


PRIJEVOD:
O grijesima koji vapiju u nebo
D. Koliko je i koji su grijesi koji vapiju u nebo?
M. Ima ih četiri, i to: a) namjerno ubojstvo; b) puteni grijeh protiv naravi, koji se obično naziva sodomski; c) tlačenje siromaha i posebno siročadi i udovica; d) uskraćivanje dužne plaće radnicima.

D. Zašto se kaže da vapiju u nebo?
M. Zato što je toliko očita nepravda tih grijeha, da se ni na koji način ne može pokriti ni sakriti.






Mali katolički katekizam sv. Petra Kanizija (Parvus catechismus catholicorum)


PRIJEVOD:
Za koje se grijehe kaže da vapiju u nebo?
- Koji su po sebi izrazito odvratni i očito krše prava ljudske ljubavi; zato se očituje da vapiju za osvetom, i često se na strašan način od Boga kažnjavaju već u ovom životu.

Koliko je grijeha koji vapiju u nebo?
- Ova četiri: namjerno ubojstvo, sodomski grijeh, tlačenje siromaha, udovica i siročadi, i naposljetku plaća uskraćena radnicima. 





Fra Toma Babić - Cvit razlika mirisa duhovnoga (originalno tiskano 1726.)





Katekizam fra Augustina Miletića (originalno izdan 1818. god.)



Broj komentara: 6:

  1. A odkud da današnji vjernik nešto čuje o tome?

    Glavni problem je u novom "službenom katekizmu" iz 1992.
    Taj su katekizam pisali najveći modernisti i liberali, na čelu s bečkim nadbiskupom Christophom Schönbornom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nemojmo zaboraviti katekizam k.Waltera Kaspera iz mislim 1988. godine (ne mogu naći link).
      Ali posebice ne previdimo tzv "Novi Holandski Katekizam" koji je bio najveća moguća sablazan (1966.-1968.), prepravljan dva puta u trajanju od dvije godine, ali je prva verzija prevedena dakako na najmanje 4 jezika (holandski, francuski, engleski, njemački) i tiskana u nepoznatom broju primjeraka, te rasparčavana diljem katoličke Europe i svijeta.
      Ovdje imate više informacija o tom tzv. NHK:
      http://www.katholisches.info/2016/02/18/vor-50-jahren-der-hollaendische-katechismus-und-die-selbstzerstoerung-der-kirche/
      http://www.katholisches.info/2013/07/04/sie-nennen-sie-die-toten-kirchen-christentum-in-den-niederlanden/

      A ovdje je "hrvatski" osvrt na NHK:
      http://hrcak.srce.hr/92270
      http://hrcak.srce.hr/92459

      Dakle "glavni problem je još otprije 1992., tj. iz doba IIVK, 60-ih godina i s kraja 60-ih.
      Taj isti ultramodernistički, uberliberalistički i potpuno protestantski "NHK" je velikim dijelom uzročnik stanja "Zadarskog slučaja" 70-ih, o kojima je Antemurale ovdje nedavno pisao.
      BB+

      Izbriši
  2. Ne postoji kontinuitet između nauka prije i poslije 2. vatikanskog nego postoji kontradikcija. I to ne samo u pitanjima morala nego i vjere. To jasno govori da se kod novog nauka ne radi o katoličkom nauku niti da ga naučava Katolička Crkva.

    OdgovoriIzbriši
  3. E kad bi sad još imali jednog dobrog i pravovjernog svećenika da nam ove četiri točke rastumaći na tradicionalan način ali u današnjim prilikama. Samo gdje naći takvoga.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  4. Modernisti su, doduše, spremni da se suprotstave uskraćivanju plaće radnicima i namjernom ubojstvu (ali ni tu posve dosljedno - npr. pitanje pobačaja), ali se nisu spremni suprotstaviti sodomskom grijehu.
    Oni su sljedbenici seksualne revolucije. Pri tome, neki modernisti u svojoj izopačenosti idu do krajnjih granica.

    Nažalost, ni tzv. neokonzervativci često nemaju pravilan stav na ovom području.
    Oni misle da je dovoljno samo protiviti se "istospolnom braku", i ništa više od toga. Malo ih je danas koji su se spremni zauzeti za ponovnu zakonsku zabranu sodomije, kako je to bilo prije 30 godina.
    Udaljili su se od nauka Crkve.
    Nauk Crkve nas uči da je sodomija jednako težak zločin kao ubojstvo i tlačenje siromaha.

    OdgovoriIzbriši
  5. Država mora zabraniti pederastiju, jer sodomiti izazivaju gnjev Božji, i prizivaju kazne na cijelu zemlju.

    OdgovoriIzbriši