Kako to postići? Odgovor se nalazi u izvrsnim starim molitvenicima.
Koliko to snažno djeluje na duše vidi se iz primjera tisuća i tisuća svetih ljudi, koji su znali kako slušati sv. misu. Imamo primjer sluge Božjega Petra Barbarića.
Jedan Petrov vršnjak, koji je kasnije postao franjevac, opisuje kako je na njega djelovalo Petrovo sabrano i vrlo pobožno slušanje sv. mise uz molitvenik
(prema M. Vanino-A. Puntigam, Petar Barbarić, II. izd., 1936., str. 55.-56.):
"Petar gdje bi prispio, tu bi i ostao usred puka, od početka pak do svršetka Mise, propovijedi, naredaba, opomena, navješćenja: ko nepomičan kip; klečao bi uvijek 'na velikim koljenima' (t. j. ne bi sio na pete) sa rastvorenim molitvenikom. Ja sam vas razdragan u duši gledao na njega gdje prevrće listove, i na listovima sam opazio češće da ljubi - valjda su bile slike u molitveniku. Molitvenik kako sam kasnije mogao nagađati, bio je 'Isus, prijatelj malenih'... Pobožno držanje Petrovo kod Mise, kao i ljubezno i očinsko postupanje fra Ambre Miletića, kada bi dolazio u Veljake nama u školu, upravo kao magnetička sila osvojila je moje srce, da sam stekao želju i volju da pošto poto idem učiti za 'pratra', da dušu spasim."
Spominje se molitvenik Isus - prijatelj malenih. Jedno izvrsno izdanje tog molitvenika možete preuzeti ovdje: Isus prijatelj malenih ili pustite k meni malene (1917.).
To je molitvenik za dječake, koji sadrži sve važnije katoličke molitve i kratki katekizam.
Na str. 33.-69., nalaze se razmatranja za sve glavne dijelove mise, uz njihove fotografije - kako bi ih djeca (koja ne znaju latinski) lakše prepoznala.
Za svaki dio sv. mise na početku stoji kratka pouka, a onda molitva koju dijete u tom trenutku kaže u srcu.
Izuzetak je, dakako, ona molitva na početku koju svećenik moli sa cijelim pukom, a u kojoj se između ostaloga moli i za sve one nakane koje su potrebne za dobivanje oprosta:
"Raširi katoličku vjeru, obrati neznabošce i krivovjernike, složi kraljeve i vladare kršćanske. Zatri, o Bože, krivovjerstvo, pogibeljne bune, nepokornost poglavarima: zatri zavist, zlobu, srditost i svađe, kletve, psovke, razdor i neslogu; zatri lakomost, krivice i sva grješna djela."
To je za sretne ljude kojima je dostupna tradicionalna misa. A što je sa drugima?
OdgovoriIzbrišiRazmatranje je u "Novus ordo" efektivno onemogućeno. Ne možeš ništa zbog cijele protestantizirane atmosfere: gitare, buka, improvizacije, nered, anarhija... Moram spomenuti i jednu stvar koja mi posebno smeta. NovusOrdo-svećenici često prekidaju tijek mise ubacivanjem po 5-6 malih propovijedi i "prigodnih riječi". Većina NovusOrdo-misa počinje riječima: "Sve vas srdačno pozdravljam... Okupili smo se danas..." Kao da su na domjenku, a ne na misi.
Nema druge nego svi 'drugi' iz sve snage, revno, požrtvovno i svesrdno da se počnu zlopatiti usprkos svemu i svima na obnovi tradicije, tj. reformi reforme, tj. da se što više svećenika i dakako biskupa počnu vraćati, i novi da ih bude što više koji će služiti svetu Misu kako Bog zapovijeda i cijela Kristova Crkva do IIVK. I to na što više mjesta i to što češće.
IzbrišiOd čekanja i čekanja i samo čekanja,... nema nikakva napretka. Treba aktivno početi sudjelovati. Uporan biti i neustrašivo i nepokolebljivo djelovati, govoriti, pomagati, zapomagati, moliti, pokoru vršiti,...
Dosađivati svima i svugdje bez ustručavanja, kucati sve dok se vrata ne otvore. Jer EF liturgije NIJE zabranjena. Dovoljna su tri vjernika uključujući i svećenika. Ni biskup je, pravno gledano ne može i ne smije zabraniti.